Afvallen

Alles over afvallen, diëten en overgewicht, anorexia, afslankpillen, gezond eten, eetbuistoornis, koolhydraatarm dieet.

Lees meer..
Sport

Alles over blessure, Aerobics, Atletiek, Badminton, Basketbal, Biljarten, Duiken, Fietsen, Fitness, Hardlopen en Voetbal.

Lees meer..
Voeding

Alles over voeding informatie, gezond leven, dieetdagboeken, afslanken, overgewicht, eetstoornissen en gezonde voeding

Lees meer..

Het effect van hard water op uw gezondheid

Wat is nou beter? Hard of zacht water? Dat is nog steeds een onbeantwoorde vraag. Dat is ook omdat het een moeilijke stelling is. Het antwoord is eigenlijk een goede combi van beide. Hier gaan we je ook uitleggen waarom.

 

Wat is hard water precies?

Hard water is water dat veel kalk (calcium en magnesium) bevat. Binnen Nederland wordt overduidelijk het meeste water uit de bodem gewonnen. Dat komt omdat Nederland zo laag ligt. De Nederlandse bodem bevat meerdere kalklagen. Vroeger lag Nederland in de zee en vooral de afzetting van schaaldieren heeft ervoor gezorgd dat de bodem ook nu nog vol zit met kalk.

 

Hard water en huidproblemen

Misschien heeft u wel eens gehoord dat hard water slecht is voor uw huid. Helaas is er geen concreet antwoord te geven of dat wel of niet zo is. Het is nooit bewezen maar er zijn wel voorbeelden van mensen die ergens gaan douchen waar het water harder is dan thuis en dat ze daar best wat jeuk van krijgen. Ook hebben mensen met acne klachten gezegd dat douchen met hard water voor irritaties heeft gezorgd. Toen die mensen gingen douchen met minder hard water leek dat minder te zijn.

 

Is hard water slecht voor uw haar?

Calcium is goed voor je botten dus er zit altijd een beetje kalk in het water. Helaas is dat niet al te goed voor uw haar. Kalk stapelt zich namelijk op tussen uw haarschubben en zogt vervolgens voor een ontstopping. Daardoor kunnen dingen zoals vocht, shampoo en andere dingen uw haar niet meer in en begint uw haar uit te drogen. Wat zorgt voor haar waar je geen model meer in krijgt en erg droog eruit ziet.

 

Verdere effecten

Zoals ik eerder heb vermeld is er geen concreet antwoord te geven of het nou slecht voor je is of niet. Echter is het wel zo dat je je beter kan gaan voelen als je zachter water gaat gebruiken.

 

Hoe kom ik aan dat ontharde water?

Om de gevolgen van hard water tegen te gaan zijn er Soft Water Systems uitgevonden. Die ontharden je water waardoor je je beter gaat voelen!


Volgende pagina »

Communicatie in de zorg

 

Het is niet meer zo vanzelfsprekend dat zorgafnemers en verwijzers automatisch voor jouw zorginstelling kiezen. We hebben het dan niet over de communicatie in het ziekenhuis, die via pagers verloopt. Maar het communicatie vak. Om nieuwe cliënten te werven en te binden moet je je als zorgaanbieder op een positieve manier zien te onderscheiden van de rest. Ik geef je graag enkele handvatten die je helpen hiermee aan de slag te gaan.

 

Wees transparant

Natuurlijk wil je de beste zorg leveren aan je cliënten, maar dat wil (als het goed is) iedere zorgaanbieder. Over het algemeen zijn de verschillen in de kwaliteit van zorg tussen aanbieders dan ook niet extreem groot. Bij een vergelijkbaar aanbod kiest een zorgafnemer, los van de afstand en de snelheid waarmee de zorg geleverd kan worden, vaak op gevoel.

 

Als je het vertrouwen van je cliënten wilt winnen, is het van belang om te weten wat een cliënt belangrijk vindt. Waar voelt hij zich prettig bij? Hoe ervaart hij jouw zorginstelling? Alles begint met kennis van de kwaliteiten van je organisatie. Wees je bewust van je sterke punten.

 

Wees daarbij consistent in je communicatie. Als een cliënt een prachtige website ziet maar de organisatie eigenlijk niet zo hip is, klopt er iets niet. En andersom ook natuurlijk. Een eenduidig en authentiek verhaal wordt intern gedragen en nageleefd (door alle collega’s!). Hoe sterker dit is, hoe eenduidiger je communicatie en hoe krachtiger je positionering.

 

Doe wat met de feedback

Sta open voor feedback en besteed er oprecht aandacht aan. In het geval van een negatieve reactie op social media bijvoorbeeld zit niemand te wachten op de standaardtekst ‘We vinden het heel vervelend dat u niet tevreden bent’. De cliënt wil dat het probleem wordt opgelost. Toon oprechte interesse en geef concrete handvatten voor een oplossing. Aandacht voor de cliënt en luisteren naar wat hij te zeggen heeft, verrijkt je organisatie en draagt bij aan langdurige en succesvolle relaties. Lees meer over de communicatie in de zorg op ceyont.com.

 


Volgende pagina »

Presentatie monumentale fabriekshal

Vaak als bedrijf heeft u er voordeel aan als u een industriële bedrijfsruimte hoort. Een kantoorruimte die past bij u zakelijke behoeften en in te richten is als commerciële werkruimte. Ideaal voor de ambachtsman, kunstenaar , cateringbedrijf , architecten en andere bedrijfssectoren. De oude fabriekshal krijgt een nieuwe functie door professionele bedrijfsruimtes aan te bieden aan kleine zelfstandigen en ondernemers.

 

Het gebouw is van alle faciliteiten voorzien en start-up bedrijven kunnen in de units vergaderzalen inrichten of hun kantoor. De slim gepresenteerde kantoor units hebben een open structuur en zij n direct klaar voor bezetting. Ze zijn in alle soorten en maten aan te passen als professionele bedrijf of kantoorruimte. Zowel uw klanten als personeel zullen onder de indruk zijn van de ruimte en moderne executieve kantoren.

 

In de oude fabriekshal kunt u een chique stijl creëren, tafels, bureaus en kasten in vintage stijl wat past bij de oude fabriek. Industriele spiegels brengen de sfeer extra over! Gezellige werkruimtes creëren, ontvangstruimtes,vergader ruimtes of een ruimte creëren voor workshops. De oude fabrieksgebouwen bieden meer kantoor oppervlakte dan menig andere ruimte en zo kunnen bedrijven en kantoren optimaal functioneren.

 

Elke zakelijke organisatie wordt geconfronteerd met veranderende omstandigheden, dit decennium gaat het om uitdaging en verandering. Het huren van een kantoor of bedrijfsruimte heeft alles te maken met administratief management en nevenfuncties. Bedrijven hebben een kantoor nodig om te overleven. Voor een laag budget huurt u tegenwoordig een vergaderruimte die u maar wilt die groot genoeg is voor u team en past bij uw stijl.

 

kantoor-3


Volgende pagina »

Pechhulp in het buitenland

U bent toe aan een vakantie met de familie of vriendin naar Frankrijk. Maar wat nou als er iets gebeurd in het buitenland? Het zou verschrikkelijk zijn als de vakantie al direct verpest wordt met een lekke band langs de snelweg net na Parijs. Het is verstandig om na te gaan of u al verzekerd bent of dat u dit nog moet doen. Uw auto wordt namelijk blootgesteld aan nieuwe omstandigheden, hogere temperaturen, files en in veel gevallen veel bagage en passagiers in de auto. Zorg ook dat je auto in order is, laat hem bijvoorbeeld voor je vakantie controleren door Autobedrijf Otto Voortman.

 

Wist u dat?

De auto nog steeds de meeste favoriete middel is om te vervoeren. De auto wordt door 53% van de mensen gebruikt om naar de vakantiebestemming te gaan. Het vliegtuig wordt natuurlijk steeds populairder en wordt op dit moment door 40% van de mensen gebruikt. De overige 7% gaat per fiets, boot of gebruikt een ander vervoersmiddel.

 

Maar wat als er iets gebeurd in het buitenland?

Als je een verzekering voor pechhulp in het buitenland afsluit dek je de meeste situaties in. Deze verzekering is een net iets andere verzekering als een rijschool verzekering. Wanneer er iets met de auto gebeurt dat meer dan 2 dagen duurt zullen wij vervangend vervoer regelen, in dit geval maakt het niet uit of dit is gebeurd door een ongeluk of pech. Wij zorgen er tevens voor dat de kosten worden betaald voor eventuele overnachtingen. Als u dit niet in uw pakket heeft kunt u altijd nog een beroep doen op de reisverzekering. De pechhulpservice staat klaar voor u en uw gezin.

 

 


Volgende pagina »

Gezond eten tijdens een druk schema

Ga jij een drukke tijd gemoed op jouw werk of is jouw schema compleet vol met voetbaltrainingen voor de kids en sociale evenementen voor jezelf? Het is dan lastig om gezond te blijven eten. Wanneer jouw schema vol is, kan het bereiden van eten niet in jouw lijst van prioriteiten staan. Wil je toch gezond blijven eten wanneer je een druk schema hebt? Lees dan gauw de volgende tips om een druk schema te combineren met gezonde maaltijden.

Plan jouw menu

Sla jij jouw agenda open en zie je dat jouw volgende week helemaal vol staat? Wees er dan op tijd bij en plan vooraf al jouw maaltijden. Door een goede planning hoef het helemaal niet moeilijk te zijn om gezond te blijven eten. Voorkom dat je ook nog iedere dag naar de supermarkt moet en de verleiding niet kan weerstaan. Plan aan het begin van de week al jouw maaltijden en zorg ervoor dat je alle ingrediënten al in huis hebt. Maak het jezelf gemakkelijk en bestel jouw boodschappen snel en eenvoudig online.

Mealprepping

Wist je dat je met een paar uur koken, de gerechten voor de hele week kunt bereiden? Ga zondagmiddag de keuken in en maak een aantal grote gerechten waar je meerdere keren van kunt eten. Zo kun je zelf gezonde maaltijden maken en deze in de loop van de week opeten. Zorg voor variatie en gerechten die je goed kunt invriezen. Je hoeft de maaltijden dan alleen maar op te warmen wanneer je thuiskomt.

Eten bestellen

Heb je zelf echt geen tijd om eten te bereiden of de ingrediënten eerst te bestellen? Dan kun je ook eten bestellen bij Feel Good Kitchen. Het idee om eten te bestellen, kan minder gezond klinken, maar dat hoeft helemaal niet waar te zijn. Bestellen bij Feel Good Kitchen is een gezond alternatief. Hier kun je gezonde gerechten bestellen en geniet je altijd van een gezonde maaltijd. Heb je een drukke dag en geen zin meer om te koken? Bestel dan een gezonde maaltijd online bij Feel Good Kitchen.

 

Laat jouw drukke schema niet een gezond leven in de weg staan. Je kunt altijd gezond blijven eten, ook wanneer je het druk hebt. Zorg voor een goede planning, bereid jouw maaltijden al voor of bestel simpelweg gezonde maaltijden online.


Volgende pagina »

Wat te doen na een work-out?

Sporten geeft voor veel mensen een ontspanning en helpt bij een beter en fit lichaam. Vaak krijgen mensen een dag na het sporten spierpijn en dit zorgt ervoor dat ze minder gemotiveerd zijn het snel weer op te pakken. Spierpijn kan voorkomen door middel van cooling-down oefeningen en het nemen van de juiste voeding. no pain – no gains!”.

 

Wij hebben een aantal tips opgesteld dat helpt bij het behalen van jouw sport doelstellingen

 

  • 1) Blijf gehydrateerd

Het behouden van genoeg vocht in jouw lichaam is van groot belang na een work-out en veel gezweet hebt. Het aanvullen van het verloren vochtgehalte voorkomt spierpijn en verbeterd de spierflexibiliteit. Bij het kiezen van een drankje kan je zowel voor kokoswater, groente of zwarte thee of een anders sportdrankje met een laag suikergehalte gaan. De meeste van deze dranken bevatten kalium en natrium, die spierkrampen kunnen voorkomen.

 

  • 2) Gezonde snack

Na het sporten heb je vaak honger, je hebt immers veel calorieën gebruikt. Het kiezen van de juiste snack is dan ook belangrijk om het herstel proces te bevorderen zonder dat dit te koste gaat van de work-out die je net gedaan hebt. Wij adviseren om een gezond tussendoortje binnen 45 minuten na de work-out te nuttigen.

 

Koolhydraten helpen om het glycogeengehalte te herstellen, zodat je je energieniveau kunt opladen. Daarnaast helpt eiwit bij het herstel van de spieren en levert het aminozuren, die helpen om de spieren te herstellen en weer op te bouwen.

 

  • 3) Oefeningen voor rustdagen

Terwijl jouw spieren tijd nodig hebben om te herstellen na een intensieve training, kun je nog steeds lichte oefeningen doen op herstellende dagen. Deze oefeningen, zoals wandelen, zwemmen of yoga, bevorderen het herstel door de opbouw van melkzuur te voorkomen, toxines te verwijderen en de bloedsomloop te stimuleren. Het variëren van trainingen kan jou ook helpen om spiermassa op verschillende manieren op te bouwen. Door steeds dezelfde spiergroepen te trainen belast jij vaak dezelfde spieren.

 

  • 4) Sla de cooling down niet over

Sluit de work-out altijd af met een cooldown, Hierdoor brengt u uw hartslag geleidelijk terugkeert naar de normale snelheid. Het helpt ook om de bloedsomloop in de onderste ledematen te stoppen, waardoor u zich licht in het hoofd of duizelig kunt voelen.

 

Een goede cooldown kan ook helpen om stress te verlichten, spierpijn te voorkomen en blessures te voorkomen. Over het algemeen is een cooling down van 5 minuten al voldoende om de meeste klachten te kunnen voorkomen. Door hier na de work-out mee bezig te gaan verlaag je de kans op spierpijn en maak je het mogelijk dat jij de volgende dag al weer de volgende work-out kan uitvoeren.

 

Door deze 4 tips mee te nemen in jouw volgende work-out vergroot je het plezier in sporten en vergroot je de spiermassa. Onthoudt, “no pain – no gains!”.


Volgende pagina »

Hoe blijf ik gezond en voorkom ik ziek wordt?

Dat gezond blijven belangrijk is, is voor iedereen wel duidelijk. Echter is het niet altijd even duidelijk wat gezond zijn en blijven nou echt is. In deze blog worden 3 onderdelen uitgelicht die bijdragen aan een betere gezondheid en het verlagen van ziekte zoals kanker, hart- en vaatziekten, beroertes, diabetes en osteoporose..

 

De meeste punten zijn niet moeilijke en goed uit te voeren. Als je er mee bezig houdt, moedig dan ook jouw familie aan om hetzelfde te doen.

 

  1. 1) Het behouden van een gezond gewicht

Een stabiel gewicht is belangrijker dan je denkt. Vaak geven schommelingen aan dat je moeite hebt met het vast houden van gewoontes. Door je gewicht stabiel te houden vergroot je jouw gezondheid.

Ten eerste, als je overgewicht hebt, concentreer je dan in eerste instantie op het niet meer aankomen van gewicht. Dit kan op zichzelf al uw gezondheid verbeteren. Probeer dan, als je niet meer aan komt, wat extra kilo’s kwijt te raken voor een nog betere gezondheid.

 

Tips

  • Integreer fysieke activiteit en beweging in je leven.
  • Eet een dieet dat rijk is aan fruit, groenten en volle granen.
  • Kies kleinere porties en eet langzamer.
  • Beperk de tijd van de (kinder)televisie en de computer.
  • Stimuleer gezond snoepen op groenten en fruit.

 

  1. 2) Regelmatig bewegen of het uitvoeren van oefeningen

Er zijn maar weinig dingen die zo goed voor je zijn als ‘gewone’ lichamelijke activiteit. Hoewel het moeilijk kan zijn om hier tijd voor vrij te maken, is het belangrijk om elke dag minstens 30 minuten van de activiteit in te passen. Meer is nog beter, maar elke hoeveelheid is beter dan geen. Vaak is het volhouden van 30 minuten in het begin al lastig genoeg, dit kan je later uitbreiden. Meer lezen? Lees het hier!

 

Tips

  • Kies activiteiten die je leuk vindt om te doen. (Veel dingen tellen als oefening, waaronder wandelen, tuinieren en dansen)
  • Maak van lichaamsbeweging een gewoonte. Dit kan door er elke dag dezelfde tijd voor uit te trekken. Probeer tijdens de lunch naar de sportschool te gaan of maak na het eten regelmatig een wandeling.
  • Blijf gemotiveerd door samen met iemand te sporten.
  • Pak vaker de fiets als je naar de supermarkt of het werk moet.
  • Moedig kinderen aan om buiten te spelen (als het veilig is) en deel te nemen aan georganiseerde activiteiten, zoals voetbal, turnen en dansen.
  • Loop ‘s ochtends met uw kinderen naar school. Het is een geweldige oefening voor iedereen.

 

  1. 3) Niet roken of stoppen met roken

Je hebt het al eerder gehoord: Als je rookt, is stoppen absoluut het beste wat je kunt doen voor je gezondheid. Hoewel het moeilijk is vergroot het de gezondheid aanzienlijk en geef je het goede voorbeeld voor kinderen.

 

Tips

  • Blijf het proberen! Het duurt vaak zes of zeven pogingen voordat je voorgoed stopt.
  • Probeer zo snel mogelijk te stoppen. Als u rookt, is de kans groter dat uw kinderen gaan roken.
  • Rook niet in huis of in de auto. Als kinderen uw rook inademen, hebben ze mogelijk een hoger risico op ademhalingsproblemen en longkanker.
  • Praat, indien van toepassing, met uw kinderen over de gevaren van roken. Zo begrijpen ze het beter en

 

Meer weten? Lees meer informatie op www.lebenslanggesund.de.


Volgende pagina »

Objectbeveiling bij Bravo Beveiling

Het creëren van een veilige werkomgeving voor uw werknemers en een unieke bezoekerservaring voor uw gasten, dat is waar Bravo Beveiling voor staat met objectbeveiliging.

In onze visie heeft een veilige werkomgeving betrekking op het gebruik van de juiste technische en fysieke beveiligingsmaatregelen in combinatie met een breed gedragen veiligheidsbewustzijn bij iedere medewerker. Hierbij ligt de nadruk op het voorkomen van onveilige situaties. Door het zogenaamde ‘welkomstgevoel’ te promoten ontstaat er een prettig werk- en bezoekersklimaat, waarin zowel uw gasten als medewerkers zich elke dag veilig voelen en zijn.

Gebaseerd op de cultuur, behoeften en unieke omstandigheden van uw bedrijf, ontwikkelt Bravo Beveiling een beveiligingsconcept op maat. Hierdoor garanderen wij u een onderscheidende objectbeveiliging, die voldoet aan alles wat uw organisatie wil weerspiegelen.


Volgende pagina »

Psychische problemen herkennen

Eén op de vijf mensen krijgt op een bepaald moment in hun leven te maken met een mentaal probleem. Net als wanneer je je been gebroken hebt, is het belangrijk dat een psychisch probleem behandeld wordt, anders wordt het alleen maar erger. Het is belangrijk om een dergelijk probleem in een vroeg stadium te ontdekken, zodat hele ernstige problemen vermeden kunnen worden. Het probleem rondom mentale klachten, is dat het nog steeds een soort taboe is om depressief of anorexisch te zijn of een burnout behandeling hebben. Dat taboe is heel vervelend, omdat mensen zich daarom voor psychische problemen schamen en niet op tijd om hulp vragen. Rondom fysieke problemen bestaat nauwelijks taboe, dus als je rug pijn doet, dan ga je gewoon naar de huisarts. Maar als je niet los komt van bepaalde gedachten, dan gaan de meeste mensen niet zomaar naar een huisarts, terwijl dat wel belangrijk is. Het komt ook voor, dat mensen niet eens doorhebben, dat ze psychische klachten hebben. In dat geval is het belangrijk om als collega, vriend(in) of familielid te letten op de medemens. Er zijn een aantal dingen waaraan u een psychisch probleem kunt herkennen.

 

Ten eerste kan een verandering van gedrag wijzen op mentale problemen. Je gedrag is namelijk een weerspiegeling van hoe je je van binnen voelt. (Toegenomen) concentratieproblemen, een ongezond voedingspatroon, het overmatig gebruik van alcohol of drugs, slaapproblemen of wispelturigheid kunnen allemaal wijzen op mentale problemen.

 

Ook een verandering in reactie en emotie kunnen veroorzaakt worden door psychische problemen. Heftige reacties op kleine dingen, sneller geïrriteerd zijn en agressief zijn bijvoorbeeld.

 

Hiernaast trekt iemand die het psychisch moeilijk heeft zich vaak terug. Ze willen niet meer met vrienden afspreken en naar feestjes en verjaardagen. In deze tijd is er ook sociale isolement op social media. Als iemand ineens veel minder reageert op bijvoorbeeld WhatsApp. Dit terugtrekgedrag is heel gevaarlijk, je stoot de mensen af die het leehnavasor meest om je geven en een mens is niet eindeloos geduldig. Dus als je keer op keer iedereen afwijst, dan raak je al je vrienden kwijt en is de kans groot dat je nog verder terugvalt in een zwart gat.

 

Kortom, als je merkt dat iemand psychische problemen heeft, probeer er dan met diegene over te praten en hem of haar door te verwijzen naar een psycholoog Tilburg.


Volgende pagina »

Griepvaccin en mondkapje voorkomt besmetting

Elk jaar waart er wel weer een nieuw griepvirus door de klaslokalen en kantoren. En omdat u alleen antilichamen opbouwt tegen een bepaalde griepvariant, loopt u steeds weer risico om het virus te ontwikkelen. Dat kan door met uw gezicht of handen in contact te komen met de minuscule slijm druppeltjes die patiënten bij hoesten of niezen de lucht in sturen. Ook kunnen zij gedeelde oppervlakken zoals trapleuningen, kranen en boeken hiermee besmetten. Met het griepvaccin voorkomt u dat u vatbaar bent voor de nieuwste varianten van het virus. Dit zijn maatregelen die je van binnenuit neemt. Er kan ook gekozen worden voor een mondkapje, compleet gelaatsmasker, desinfecterende handgel en wegwerphandschoenen.


Wat doen als het te laat is

Als u te laat bent met het nemen van het griepvaccin en u het virus heeft opgepikt, zult u eerst te maken krijgen met symptomen die u van een verkoudheid gewend bent. Heeft u griep, dan komen hier ook koorts en spierpijn bij kijken. Uw grootste zorg tijdens een griepperiode zal pijnstilling zijn. Al die verschillende pijntjes kunnen u namelijk behoorlijk uitputten. Geen wonder dat patiënten er vaak voor kiezen om thuis te blijven. Rust nemen is sowieso aan te raden, net als voldoende vochtinname (minimaal 2 liter water per dag). Bij dit laatste kan Citrosan u helpen. Deze milde citroendrank is aangevuld met het pijnstillende paracetamol en 50 mg. vitamine C, waarmee u uw immuunsysteem een oppepper geeft. Tegen keelpijn, hoofdpijn en spierpijn bij griep zijn de capsules van Strepfen aan te raden. De ontstekingsremmende werking zorgt er ook voor dat uw amandelen minder opgezwollen aan zullen voelen. De zuigtabletten van Strepsils zijn ideaal als u onderweg uw keelpijn wilt onderdrukken.

Toch maar een griepvaccin nemen?

U ziet het: griep oplopen is geen pretje. De beste manier om griep te helpen voorkomen is een griep vaccinatie halen. Hiermee draagt u de antilichamen tegen de nieuwste virusstammen met u mee, zonder eerst uit te hoeven zieken. Neem contact op met uw huisarts voor meer informatie en advies.

 

Mondkapjes voor extra bescherming
Veel mensen kiezen er tegenwoordig voor om extra beschermende hulpmiddelen zoals mondmaskers te gebruiken ter preventie van een besmetting. Michiel, mondkapjes expert bij vergelijkmondkapjes.nl, merkt op dat vooral de niet-medische mondmaskers in 2020 erg populair zijn geworden tijdens de corona uitbraak. Dit type neus en mondkapje is geschikt voor gebruik in bijvoorbeeld het openbaar vervoer. De komende periode zal de vraag naar deze producten groot blijven. Tevens kan je ervoor kiezen om zelf een mondkapjes te maken van stof. Hiervoor zijn online diverse handleidingen beschikbaar via de overheid (RIVM).


Volgende pagina »
Zoeken
Gesponsorde Plekken
Gratis links plaatsen?
.