Afvallen

Alles over afvallen, diëten en overgewicht, anorexia, afslankpillen, gezond eten, eetbuistoornis, koolhydraatarm dieet.

Lees meer..
Sport

Alles over blessure, Aerobics, Atletiek, Badminton, Basketbal, Biljarten, Duiken, Fietsen, Fitness, Hardlopen en Voetbal.

Lees meer..
Voeding

Alles over voeding informatie, gezond leven, dieetdagboeken, afslanken, overgewicht, eetstoornissen en gezonde voeding

Lees meer..

Degelijke magazijnstelling

Stellingkasten zijn dé oplossing wanneer u op zoek bent naar praktische middelen om de producten van uw magazijn in te bewaren. Gewone kasten zijn vaak niet sterk genoeg om uw voorraad in te bewaren. Daarnaast zijn deze onpraktisch door hun vormgeving. Magazijnstellingen daarentegen zijn ontzettend handig in gebruik en kunnen alles aan. Hierdoor kunt u met een gerust hart alles van uw magazijn in stellingkasten opbergen.

 

Magazijnstellingen: praktisch en stevig

 

Legbordstellingen worden gemaakt van stevige en kwalitatief hoogwaardige materialen. Deze materialen zorgen ervoor dat er vele producten in een stellingkast kunnen worden opgeborgen, zonder dat deze meegeeft. Dit is niet alleen belangrijk wanneer u zware producten heeft, maar ook in het geval uw voorraad helemaal niet veel gewicht heeft. Afhankelijk van het soort bedrijf dat u heeft, hebt u magazijnstellingen immers misschien voor andere zaken nodig. In beide gevallen wilt u natuurlijk dat uw goederen veilig zijn.

 

Stellingkasten versus gewone kasten

Het grote voordeel van palletstellingen is de hiervoor genoemde kracht van deze kasten. Waar gewone kasten best een aantal producten kwijt kunnen, zullen deze sneller meegeven en verslijten bij gebruik in een magazijn. Dit heeft te maken met de wijze waarop normale kasten zijn vormgegeven en de materialen waarmee zij zijn gemaakt.

 

Zekerheid voorop

De conclusie is derhalve dat u met magazijnstellingen meer zekerheid hebt bij het opbergen van uw goederen. Ze zijn praktisch in gebruik en ze zijn stevig. Hierdoor hebt u geen omkijken meer naar (de kasten van) uw magazijn.

 


Volgende pagina »

Wat doet een jobcoach?

Jobcoaching is een voorziening doe toegekendt kan worden door de UVW
Een jobcoach kan je inschakelen als je moeite op je werkt hebt of daar ondersteuning in behoeft. UWV vergoedt de jobcoach bij langdurige zoekte of een handicap. Dit wordt ook wel een structurele functionele beperking (SFB) genoemd.

 

Wat doet een jobcoach?

Een jobcoach begeleidt je op de werkvloer. Dit kan een externe jobcoaching of een interne jobcoach zijn. Als je een arbeidsbeperking hebt, kan een jobcoach jou en je werkgever helpen bij het inrichten van je werk en werkplek een soort arbeidsbemiddeling dus.

 

De jobcoach kan:
– aanwezig zijn bij voorbesprekingen;
– helpen bij het inwerken;
– jou begeleiden op de werkvloer;
– een persoonlijke handleiding voor jou maken.

Nadat je toestemming hebt van UWV of gemeente om je te laten begeleiden door een jobcoach, dan helpt hij/zij je minimaal een half jaar met inwerken. Na een half jaar laat de jobcoach aan UWV of gemeente weten hoe het met je gaat. Elk half jaar bekijkt UWV/gemeente opnieuw of je de jobcoach nog nodig hebt.

 

Wanneer kan ik een jobcoach inschakelen?

Je komt voor een vergoeding van UWV in aanmerking als je voldoet aan de voorwaarden. Je moet bijvoorbeeld een burgerservicenummer (BSN) hebben. En UWV moet vastgesteld hebben dat je een structurele functionele beperking hebt. Daarnaast moet je jobcoach zijn aangesloten bij de door UWV erkende jobcoachleveranciers.


Volgende pagina »

Het verschil tussen een moderne en landelijke keuken

Moderne keuken

Moderne keukens worden vooral gekenmerkt door strakke lijnen en weinig rondingen. De ruimte waarin de keuken zich bevindt is vaak een open en overzichtelijk en strak vormgegeven. Bij de bouw en ontwerp van een moderne keuken worden vaak strakke materialen gebruikt. Materialen zoals beton, roestvrijstaal en hardsteen worden vaak gebruikt. Daarnaast passen de huidige moderne apparatuur zoals, vaatwassers, ovens, magnetrons, inductiekookplaten en koelkasten uitstekend in het ontwerp van de moderne keuken. De moderne uitstraling van deze keukens wordt ook vaak gekenmerkt door het gebruik van hoogglans kleuren.

 

Landelijke keuken

Niet iedereen heeft hetzelfde beeld bij landelijke keukens op maat. Iedereen kan zijn of haar eigen invulling geven aan landelijk. Een landelijke keuken wordt vaak gekenmerkt door wat rondere vormen, donkere kleuren en een nostalgische uitstraling. Een landelijke keuken straalt veel gevoel uit en geeft direct sfeer aan uw woning. De keuken neemt u maar naar het gevoel van de tijd van toen.

Landelijke keukens hebben vaak meer opvallende details dan een moderne keuken. Zoals een ouderwets fornuis, schouwen, vitrinekastjes of kastdeuren die bewerkt zijn met lijnen, patronen of sierlijke handvatten.

Hoewel deze keukens worden gekenmerkt door een ouderwetse uitstraling hoeft u niet in te leveren op de nieuwste technieken. Deze kunnen gemakkelijk worden verwerkt in de landelijke keukens waardoor u optimaal kunt genieten van uw keuken.

 

Uw keuze

Weet u niet of u moet kiezen tussen een landelijke keuken of moderne keuken? Of weet u niet welke stijl goed bij uw woning past?

Neem dan gerust contact op met Keukenstudio Regio Oost, zei kunnen je dan perfect adviseren.

 

 

 


Volgende pagina »

Lichtkoepel

Meer natuurlijk daglicht en warmte met een lichtkoepel
Er zijn veel verschillende soorten lichtkoepels. Lichtkoepels die open kunnen, lichtkoepels die gesloten blijven en lichtkoepels die op afstand bestuurbaar zijn, om een paar voorbeelden te noemen. Een lichtkoepel brengt meer natuurlijk daglicht en warmte in een ruimte waar dit ontbreekt. Als je dit combineert met bijvoorbeeld sedummatten ben je flink op weg naar een milieu bewuste woning! Een lichtkoepel is dus met recht een toegevoegde waarde te noemen voor uw woning.

 

lichtkoepel foto

 

Wat is een lichtkoepel en wat zijn de eigenschappen ervan?

Een lichtkoepel heeft, naast de hierboven geschetste waardevermeerdering van uw woning, meerdere innovatieve functies en eigenschappen. Denk bijvoorbeeld aan thermische isolatie, uitstraling en design.

Een lichtkoepel heeft bijvoorbeeld door middel van het plaatsten van HR++ isolatieglas een uitstekende isolerende eigenschap. Dat functionaliteit en design hand in hand gaan, dat bewijst deze lichtkoepel; het strakke ontwerp en met oog voor details zijn alle lichtkoepels volledig te integreren. Ook aan de veiligheid is gedacht bij het plaatsten van een lichtkoepel. Alle lichtkoepels zijn getest volgens Nederlandse én Europese normeringen waardoor deze het politiekeurmerk ‘Veilig Wonen’ hebben verkregen.

 

Naast een natuurlijk lichtingang, de thermische isolerende waarde en het inbraakbestendige karakter van de lichtkoepels, is elke lichtkoepel natuurlijk waterdicht, werkt geluid reducerend en uiteraard luchtlekdicht. Door de unieke combinatie van alle eigenschappen, is een lichtkoepel een ware investering. Waarom? Omdat lichtkoepels energiebesparend zijn en veilig door middel van het politiekeurmerk ‘Veilig Wonen’. Ook is een lichtkoepel brandveilig. Al deze aspecten bepalen gezamenlijk de verschillende lichtkoepel prijzen.

 

Wat is een goede lichtkoepel prijs?

Wanneer u overweegt te investeren in een lichtkoepel, dan bent u natuurlijk benieuwd naar de verschillende lichtkoepel prijzen. Een terechte vraag, maar niet met een eenduidig antwoord. Vanwege de enorme diversiteit aan mogelijkheden en de verschillende afmetingen, is een standaard lichtkoepel prijs niet te etaleren.

 

Bereken de prijs van uw vlakke lichtstraat

 


Volgende pagina »

Sporten tijdens de zwangerschap, wat kan wel en wat kan niet?

Hoe kan en mag je sporten tijdens een zwangerschap?

 

Er zijn personen die denken dat sporten, als je zwanger bent, niet gezond is. Niets is minder waar. Wanneer je voldoende op de juiste manier beweegt, is dat zeer goed als je zwanger bent. Het is goed voor de babyen je blijft gezond en vitaal. Sporten kunnen veel klachten voorkomen. Er zijn veel vrouwen die slecht kunnen slapen tijdens de zwangerschap. Dat kan worden verholpen door actief te bewegen. Ook zullen de vrouwen die tijdens de zwangerschap gesport hebben over het algemeen gemakkelijker bevallen. Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die minimaal 3x per week actief sporten minder kans hebben van bekkenpijn. Dus sporten tijdens uw zwangerschap is goed voor de baby, maar ook voor uzelf. U blijft namelijk ook gezond en vitaal.

 

Sporten

 

Het is verstandig om tijdens de zwangerschap, maar ook als u niet zwanger bent, minimaal 5x per week ongeveer 30 minuten te sporten. U moet daarbij matig intensief bewegen. U krijgt daarbij een verhoogde hartslag waarbij ook de ademhaling sneller zal gaan. U moet wel goed in de gaten houden wat uw lichaam aangeeft. U moet, als u met sporten klaar bent, geen last krijgen van een te harde buik. Dan bent u te intensief bezig geweest. Dat is natuurlijk niet goed. U moet ook minder sporten tijdens de zwangerschap als u kortademig wordt of duizelig. Doe dan op tijd een stapje terug want dat is niet goed tijdens uw zwangerschap.

 

Richtlijnen waaraan u zich moet houden tijdens de zwangerschap

 

Sport niet te veel, te lang of te zwaar. Een te hoge hartslag of erg kortademig worden moet u vermijden.

Drink voldoende tijdens en na de training. U moet zeker voldoende vocht binnenkrijgen.

Zorg voor extra calorie inname, zeker als u tijdens de zwangerschap sport.

Ook moet u goede schoenen dragen. Uw schoenen moeten zeer goed aan u voeten passen. Ze moeten geen bepaalde drukvelden afgeven die blaren kunnen veroorzaken. Denk bijvoorbeeld aan sportieve werkschoenen.

U moet die oefeningen vermijden die uw rechte buikspieren trainen. Uw schuine buikspieren mag u weer wel trainen.

U kunt het beste zwangerschapsport onder begeleiding beoefenen. Zij of hij, die u begeleid, weet precies wat u wel en niet mag doen.

Vermijd persen tijdens de oefeningen en oververhitting.

Sporten is dus wel zeer verstandig als u zwanger bent, maar doe dat dan wel op de juiste manier. Doe het onder begeleiding.

 

 

 

 

 


Volgende pagina »

Winterjas voor mannen bescherm stijlvol in het koude seizoen

Een parajumpers winterjas heren moet niet alleen goed beschermen tegen het weer in ons soms koude klimaat, het moet er ook leuk uitzien. De dagen in de winter zijn al grauw genoeg, een beetje flair kan dan zeker geen kwaad. Een mooie winterjas voor mannen is dus een grote must.

 

Keuzehulp

Er is een ruime keus in de zoektocht naar een mooie winterjas voor mannen. Bedenk eerst wat voor type je bent. Kom je veel buiten of moet je jas vooral beschermen tijdens korte stukjes? En wat voor postuur heb je? Als je zelf klein bent, is het bijvoorbeeld niet slim om een model te kiezen dat over de billen valt. Je lijkt dan automatisch nog een beetje kleiner.

 

Parka jassen heren

Voor mannen die graag en veel buiten zijn, is de parka een ideaal kledingstuk. Deze winterjas voor mannen heeft een capuchon die aan de jas bevestigd is, over het algemeen is er een grote kraag aanwezig om lekker in weg te duiken op gure dagen en parka jassen voor heren zijn altijd wat langer. De jassen beschermen tegen ultieme kou, wind en regen en zijn dus de uitgelezen keus voor echte buitentypes.

 

Variatie

Maar natuurlijk is er meer variatie in winterjassen voor mannen. Kies je voor een winterjas in een neutrale kleur, of durf jij het aan om knallend over straat te gaan? En bedenk ook eens wat je wilt met kraag en capuchon. Beide onderdelen zijn op de winterjas voor mannen doorgaans optioneel, met een rits of knoopjes is de kraag of capuchon eenvoudig los te halen. Is het een rustige, zonnige dag, dan kun je de jas simpel downsizen. Maar is het een dag vol neerslag en een snijdende wind, dan kunnen een kraag en capuchon meer dan welkom zijn.

 

Italiaans design

De winterjas voor heren van Italiaans design is ook voor ons koude klimaat een prima keus. Ze zorgen niet alleen dat je lekker warm blijft, ze maken je ook tot een stijlvolle verschijning in het soms neerslachtige straatbeeld.


Volgende pagina »

De beste rollators kopen met deze tips!

Is het moment aangebroken dat u behoefte heeft aan een rollator? In dat geval zult u meteen kunnen vaststellen dat er op de markt ongelofelijk veel verschillende soorten rollators zijn terug te vinden. Vooraleer over te gaan tot het aanschaffen van één van deze exemplaren is het dan ook altijd een vereiste om grondig stil te blijven staan bij de verschillende eisen waar deze aan dient te voldoen. Hou er bovendien uiteraard ook rekening mee dat uw persoonlijke eisen steeds een bepaalde invloed zullen hebben op de kostprijs die moet worden betaald. Wilt u er graag ook zeker van kunnen zijn dat u uiteindelijk kiest voor één van de beste rollators op de markt? Hou dan zeker en vast rekening met de tips zoals aangegeven op deze pagina!

 

1.) Hou rekening met de juiste zit- en handvat hoogte

Het spreekt voor zich dat alle rollators over twee handvatten beschikken. Deze handvaten moeten er voor zorgen dat u de rollator in kwestie kunt besturen. Deze zijn van erg groot belang waardoor het altijd belangrijk is om na te gaan wat voor u nu precies de beste handvat hoogte is. Het bepalen van de correcte hoogte geldt bovendien niet alleen maar voor de handvaten, maar ook van het zitje waar uw rollator over beschikt. Rollators met een te hoog zitje kunnen het onmogelijk maken om er in plaats te nemen. Is er sprake van een te laag zitje? In dat geval kunt u er wellicht niet of nauwelijks nog uit geraken. De keuze voor de juiste handvat- en zithoogte is dus ongelofelijk belangrijk.

 

2.) Waar gaat u de rollator precies gebruiken?

Er zijn op de markt tegenwoordig rollators terug te vinden die zowel geschikt zijn voor binnen- als voor buitengebruik. Deze rollators proberen in de praktijk het beste van twee werelden te combineren. Is het uw bedoeling om de rollator uitsluitend voor buiten te gebruiken? In dat geval kan het interessanter zijn om gebruik te maken van een specifiek buiten exemplaar. Dit niet in het minst omdat dergelijke rollators doorgaans veel beter opgewassen zijn tegen obstakels op de weg. Door gebruik te maken van een dergelijke buiten rollator kunt u de veiligheid in de praktijk dus beslist een extra duwtje in de rug geven.

 

3.) Kijk goed naar de wielen van uw rollator! 

Wanneer u verschillende rollators grondig heeft bekeken zult u kunnen vaststellen dat onder meer de wielen waar deze over beschikken aanzienlijke verschillen kunnen vertonen. Het merendeel van de rollators zijn uitgerust met banden van kunststof of rubber waarbij de hardheid wel eens behoorlijk kan verschillen. Het is deze hardheid die grotendeels bepalend is voor de ondergrond waarvoor de rollator in kwestie zich precies leent. Wilt u aparte rollators voor binnen en buiten kopen? Hou er dan bij voorkeur altijd rekening mee dat het exemplaar voor binnen over kleinere wielen mag beschikken. Dit zal de wendbaarheid van de rollator in de praktijk alleen maar ten goede komen.

 

4.) Kies voor een lichtgewicht en / of opvouwbare rollator! 

Door de jaren heen is er heel wat goed werk verricht met betrekking tot het gewicht waar rollators over beschikken. Niet alleen zijn rollators lichter geworden waardoor u ze eenvoudiger overal mee naartoe kunt nemen, daarnaast zijn er ook opvouwbare exemplaren op de markt terug te vinden. Ook deze laatste zijn natuurlijk bijzonder interessant. Op het ogenblik dat u de rollator in kwestie niet gebruikt kunt u deze dan immers gewoon eenvoudig opbergen.

 

Voor de beste rollators neem je contact op met Podobrace.nl | Altijd de juiste steun.

 

 


Volgende pagina »

Herstellen van een burn-out

Veel mensen voelen dagelijks de druk vanuit de maatschappij om te presteren. Wanneer je langdurig jouw grenzen overgaat kan het resulteren in een burn-out. Steeds frequenter zie je dit voorkomen. Niet alleen ouderen hebben hier mee te dealen, ook onder de jongeren komt het steeds vaker voor. Een burn-out speelt vaak al langer dan gedacht. Soms al verschillende jaren. Nadat je de diagnose burn-out van de huisarts hebt gekregen, begint het herstellen. De juiste burn-out begeleiding is hierbij belangrijk. Hier volgen wat punten die essentieel zijn in deze fase.

 

1. Geef het tijd

Verwacht niet dat je na een week rustig aan doen weer helemaal de oude bent. Geef jezelf ruim de tijd om te herstellen. Je lichaam heeft niet voor niets signalen afgegeven. Het is nu het moment om er echt naar te luisteren. Voor de ene persoon geldt een andere herstelperiode dan bij de ander. Ga niet overhaast alles weer oppakken, uiteindelijk lijdt dit alleen tot vertraging van het herstel.

 

2. Vraag om hulp

Hulp vragen is een ontzettend krachtig signaal. Je laat hiermee zien dat je jezelf en je burn-out serieus neemt. Ga bijvoorbeeld op zoek naar goede burn-out begeleiding. Met de juiste ondersteuning zal het herstel voorspoediger gaan.

 

3. Geef duidelijk grenzen aan

Wanneer je midden in een burn-out zit, kan elke prikkel te veel zijn. Toch weet je omgeving dit niet altijd. Misschien willen ze graag op bezoek komen om je te steunen. Maar daar heb je lang niet altijd behoefte aan in deze periode. Geef daarom duidelijk aan waar je grenzen liggen. Misschien heb je even geen zin om sociaal te zijn op een verjaardag. Leg het uit aan degene die jarig is. Zo weten mensen waar ze aan toe zijn en kunnen ze rekening houden met je. Uiteindelijk is deze grensbepaling ook beter voor jezelf.

Deze drie tips kunnen als handvatten dienen wanneer je in een burn-out zit. Toch kunnen dit soort adviezen lastig zijn in deze periode. Daarom sluit dit artikel met een allerlaatst advies: Ga op zoek naar begeleiding die je op een goede manier ondersteunt in het proces naar herstel.

 


Volgende pagina »

Voedingstips voor een gezond leven

Gezond eten, actieve voedingsdriehoek, sporten, gezond leven, enzoverder. Het zijn allemaal termen die we tegenwoordig wel vaker horen; het is een echte trend zou je kunnen zeggen. Er is bijgevolg ook enorm veel over te vinden. Iedereen kent de oppervlakkige richtlijnen als voldoende fruit en groenten eten, zo veel mogelijk suikers mijden, veel water drinken en ga zo maar verder. Maar wat moet je nog geloven en waar kan je het best terecht voor je vragen en problemen? Deze blog van de maaltijdservice vergelijker helpt je alvast verder. Hieronder vind je enkele tips over gezond eten en een gezonde levensstijl.

 

Het belang van groenten en fruit

Laat ons zeggen dat de persoonlijke meningen hierover zeker meer dan verdeeld zijn. Sommigen besteden nu immers graag veel aandacht aan gezond eten en knabbelen graag of een stukje fruit of groente, maar anderen hebben hier dan weer geen boodschap aan. Wel, de eerste groep heeft het bij het rechte eind, de twee groep moet zich dringend herpakken!

 

Komkommers, appels, appelsienen, spinazie, paprika’s, noem maar op: ze zitten stuk voor stuk boordevol vezels, mineralen en vitaminen. Je kunt er grote hoeveelheden van snoepen, zonder een grammetje bij te komen. Het hongergevoel tijdens bijvoorbeeld een dieet of simpelweg overdag zonder dieet, blijft achterwege net door het feit dat er geen grenzen zijn. Verder verminderen ze beide aanzienlijk de kans op hart- en vaatziekten en bovendien ook sommige types kanker: kom op, redenen te meer om ze op te nemen in je dagelijks eetpatroon!

 

Verzadigd vet voorkomen

We weten allemaal dat onverzadigde vetten gezond zijn en de verzadigde niet. Maar hoe herken je deze in je de rayons in je plaatselijke supermarkt? Het algemene principe is hoe zachter het is, hoe beter en hoe harder het is, hoe slechter. Minarine zal zo al een pak gezonder zijn dan margarine en boters en olies in flessen en dergelijke zijn ook steeds beter dan die hele klompen boter in vettige papiertjes. Ook als je bakt – denk aan vlees, frietjes, koekjes enzoverder – ben je steeds beter af met een vloeibare variant dan met een vaste.

 

Het belang van voldoende water drinken

Een volwassen persoon heeft minstens 1,5 liter water nodig per dag nodig. Dit klinkt best wel veel, maar het is wel broodnodig. Hou ook steeds in je achterhoofd dat je bij hogere temperaturen en tijdens sportactiviteiten meer vocht hebt dan bij normale omstandigheden. Water is uiteraard een goede bron van vocht. Enige variatie in de dranken (fruitsappen, light dranken, thee, melk, koffie etcetera) is zowel aangenaam als gezond voor je lichaam, maar beperk dit tot enkele glazen per dag. Ga ook voor de light versies van frisdranken, aangezien ze zoetstoffen (synoniem voor geen suiker) en dus ook geen calorieën, wat weer goed is voor de weegschaal.

 

Regelmatigheid ten top

Wie maaltijden overslaat en hiervan een gewoonte maakt, zal al snel doorhebben dat dit zich zal wreken later op de dag: je gaat vreetbuien creëren en je werkelijk overeten. Gezonde tussendoortjes – dus geen chocolade en andere zoete vriendjes – doorheen de maaltijden kunnen dit hongergevoel temperen. Maar let hiermee op, want deze zijn bedoeld als kleinigheidje tussendoor, niet ter compensatie van volledige maaltijden! Appels, yoghurtjes, graanrepen en rijstwafels zijn hierbij je partner in crime.

 

Variatie op je bord

“Verandering van spijs doet eten”, een waarheid als een koe, ook al horen we het niet altijd even graag. We maken maar al te graag onze favoriete gerechten klaar, maar als je niet varieert in je voeding, schuilt het gevaar deze je op een gegeven moment gaat vervelen en stijgt meteen ook de kans op een eventuele zondiging. Begrijp wel dat het af en toe wel eens mag om je over te geven aan dergelijke zondigingen, maar een gewoonte mogen ze zeker niet worden: je gaat je er slecht bij voelen, aangezien je niet tegenover jezelf kan en wilt toegeven dat je een fout hebt begaan.

 


Volgende pagina »

Tips voor een goede cooling-down

Voor het sporten warm je je op met een warming-up. Maar na het sporten moet je ook zorgen dat de inspanning afbouwt. Je gaat dan een cooling-down doen. Het zorgt ervoor dat het lichaam weer aan het normale ritme went en voorkomt blessures. Een cooling-down heeft een lage tot middelmatige intensiteit. Dus vermoeiend is het niet.

 

Wat zijn de voordelen van een cooling-down?

Niemand heeft na een intensieve training of wedstrijd nog zin om extra oefeningen te doen. Maar het is wel goed voor je. Het zorgt ervoor dat de afvalstoffen sneller afgevoerd worden. Daarnaast zorg je ervoor dat je spieren langzaam afkoelen, daarmee verminder je de kans op blessures en spierpijn. Verder herstelt je hartslag sneller na de inspanning. Dat vermindert de kans op hartklachten. Zorg er wel voor dat de cooling-down niet te lang duurt, dat kan een negatief effect hebben op het lichaam.

 

Welke oefeningen moet ik doen?

Tijdens de cooling-down is het niet de bedoeling om intensieve oefeningen en bewegingen doen. De oefeningen moeten een lage tot middelmatige intensiteit bevatten zo wordt de bloedtransport bevordert. Zorg dus dat de inspanning niet te hoog ligt. Daarnaast moet het binnen een half uur gedaan worden, als je dat na die tijd doet dan wordt de heropbouw van de spierglycogeen verstoord. Je moet de oefeningen wel makkelijk vind en prettig ervaren.

 

Maaltijden en drankjes na het sporten?

Na het sporten is het belangrijk om te eten en te drinken. Dat komt omdat je lichaam tijdens het sporten alle voedingsstoffen heeft opgenomen en verbruikt. Zo is water een van de belangrijkste dingen die je voor, tijdens en na het sporten drinkt. Het eten hangt af van de oefening die je hebt gedaan. Zo eet je na een krachttraining meestal eiwitten. Verder is yoghurt met fruit een veel gegeten snack na het sporten. Je vindt altijd wel een geschikte maaltijd.

 

Warmte

Verder moet je na het sporten je lichaam warm houden. Dat kan je doen door je warm aan te kleden. Je wilt geen kou vatten op de weg terug naar huis. Als je eenmaal thuis bent dan zorg je voor een warme douche. Daarnaast wordt er aangeraden om gebruik te maken van een infrarood sauna. Dat is goed voor het herstel van je spieren en werkt tegen blessures. Zo herstel je snel van de zware training.


Volgende pagina »
Zoeken
Gesponsorde Plekken
Gratis links plaatsen?
.